Propozycja dla dzieci ze strony Klubu Wertikal na czas pobytu w domach.

Konkurs „Zostań w domu, ćwicz z nami" to codziennie opracowane ćwiczenia do wykonania przez dzieci w swoich domach. Ćwiczenia są proste, nie wymagają skomplikowanego sprzętu a nagrody motywują do działania. Szczegółowe informacje na stronie klubu www.wertikal.eu. Zapraszam! Bogdan Stefański

Dzieciom proponuję ćwiczenia wyrównawcze pod okiem rodziców.

Pozycje wyjściowe do ćwiczeń:

1 – stanie, tułów wyprostowany stopy razem, głowa i szyja wyciągnięte, wzrok skierowany przed siebie, klatka uwypuklona, łopatki ściągnięte, barki opuszczone, brzuch wciągnięty, ręce wzdłuż ud.

2- siad klęczny, tułów wyprostowany, głowa i szyja wyciągnięta, wzrok skierowany przed siebie, klatka uwypuklona, barki opuszczone, łopatki ściągnięte, brzuch wciągnięty, dłonie na udach.

3 – siad skrzyżny, tułów wyprostowany, głowa i szyja wyciągnięta, wzrok skierowany przed siebie, klatka uwypuklona, barki opuszczone, łopatki ściągnięte, brzuch wciągnięty, dłonie na kolanach.

4 – leżenie na plecach, tułów wyprostowany, stopy razem, ręce wzdłuż ud, głowa i szyja wyciągnięta, wzrok skierowany do góry.

5 – leżenie na brzuchu, tułów wyprostowany, broda spoczywa na dłoniach, wzrok skierowany przed siebie, stopy razem.

6 – siad prosty, tułów wyprostowany, głowa i szyja wyciągnięta, wzrok skierowany przed siebie, klatka uwypuklona, barki opuszczone, łopatki ściągnięte, brzuch wciągnięty, stopy razem, dłonie przy pośladkach.

Pozycje przećwiczyć od 1 do 6, od 6 do 1 oraz losowo.

  • Z pozycji 1 stanie wykonać 5 przysiadów.
  • Z pozycji 4 leżenie na plecach, podciągnąć stopy do pośladków i unoszenie tułowia do kolan 5 razy.
  • Z pozycji 5 leżenie na brzuchu unoszenie tułowia do góry ze skurczem pionowym ramion 5 razy.
  • Z pozycji 5 leżenie na brzuchu unoszenie wyprostowanej lewej i prawej nogi po 5 razy na nogę.
  • Z pozycji 5 leżenie na brzuszku unoszenie dwóch wyprostowanych nóg do góry oraz wyprostowanych rąk 5 razy.
  • Z pozycji 5 leżenie na brzuchu uginamy nogi w kolanach, chwyt za kostki kołyska pionowa 5 razy.

Ćwiczyć możemy razem przez skype online. Zgłoszenia do Mamy Radka Dubisza, pani Izy. Pozdrawiam. Trener 

Proponuję trochę aktywności ruchowej pomiędzy zajęciami szkolnymi.

O dowolnej porze 3 x w tygodniu trochę gimnastyki i ćwiczeń. Rozgrzewka, wymachy rąk i nóg, rozciąganie oraz przysiady, pompki, brzuch, grzbiety 3 serie po 8 do 12 powtórzeń, przerwy pomiędzy seriami 3 minuty .

Z YouTube nadal doskonalimy kata. Kihon I, Taikyoku I,II,III, Sakugi I,II,III, Pinian I,II. Postępy w kata proszę przesyłać na filmikach: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Ćwiczyć możemy razem przez skype online. Zgłoszenia do Mamy Radka Dubisza, pani Izy. Pozdrawiam. Trener

Podczas przerwy, która nadal trwa proponuje trochę aktywności ruchowej.

Rano 5 x w tygodniu rozgrzewka, bieg w miejscu, wymachy rąk i nóg, pompki (rożne warianty szeroko rozstawione dłonie, dłonie razem, pompki na krzesłach, ręce wysunięte przed siebie), przysiady, brzuchy, grzbiety, motele, kolana do klatki piersiowej od 3 do 5 serii po 10-20 powtórzeń.

Wieczorem 5 x w tygodniu rozciąganie. Nadal starajcie się wykonać 100 pompek w małej ilości serii. Najpierw 10s – 10 p, 5s – 20 p, 3s – 33 p, 2s – 50p, 1s – 100p, przerwa między seriami 2 minuty.

No i oczywiście brzuchy 5 x w tygodniu po 500 powtórzeń w dowolnej ilości serii. Unoszenie tułowia z leżenia na plecach.

Z YouTube nadal doskonalimy kata. Pinian 1,2,3,4,5, geksai dai, geksai sho, tsuki no kata, sanchin kata.

Postępy w ćwiczeniach oraz w kata przesyłajcie na filmikach: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Pozdrawiam. Trener

Wyzwanie plastyczne dla dzieci i młodzieży

Zapraszamy do udziału w wyzwaniu plastycznym! Waszym zadaniem jest wykonanie pracy będącej plakatem – podziękowaniem dla osób i służb pracujących dla nas wszystkich w czasie pandemii (służby zdrowia, służb mundurowych, osoby pracujące w sklepach, aptekach, sprzątające, wolontariusze robiący zakupy seniorom, wyprowadzający psy, szyjący maseczki, …).

Spróbujmy w ten sposób podziękować im, docenić ich pracę, zaangażowanie, trud.

Zasady konkursu:

  • format prac A-4,
  • podłoże papierowe: rysunek, malarstwo, grafika, kolaż, wydrapywanka, techniki mieszane - z wyjątkiem używania materiałów sypkich spożywczych lub zdjęcie, krótki filmik,
  • wiek 5-15 lat.

Do zgłoszenia prosimy dosłać metryczkę zawierającą: imię i nazwisko, wiek uczestnika, adres mailowy, numer telefonu, zgodę na prezentację prac.

Zdjęcia wykonanych prac należy nadsyłać na adresy mailowe:

  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

do 30.04.2020 roku.

Prosimy o zachowanie oryginałów prac i nadesłanie ich po ustaniu pandemii na adres:

MŁODZIEŻOWY DOM KULTURY „DOM HARCERZA”
ul. Reymonta 18
30-059 Kraków

Nadesłane prace na bieżąco będą umieszczane na naszym Facebooku: https://www.facebook.com/mdkdhreymonta18/

Oryginały wybranych prac pokazane będą na wystawie zorganizowanej w możliwym, bezpiecznym czasie. Zapraszamy!

„ WIOSNA”

Dziękujemy Wam bardzo za nadesłanie pięknych prac inspirowanych nadejściem wiosny.

galeria

Edgar Papikyan

Wol2 2020

 Why did you choose Poland?

The country which is developing every day and hour, never could be boring. You may find out a lot of things which even did not touched you previously, meet new friends and discover new culture especially living in Krakow.Cause this city is filled with people from other countries.. So why not choose country and people about which I heard so many good things?

What did you do before coming?

Since I was 16, I started work and tried find something my own in my life.Because of that I worked in different spheres of activities, like a barman, pastry cook, dispatcher, developer, manager. And it was good in my opinion, because it became like a challange. To know how to solve different situations, how to find some ways to speak more friendly with people, be more aware and cheer up persons who need it.

E.P. :)

Kalendarz XXVI Edycji

Idea konkursu zrodziła się w roku 1993 na warszawskim Żoliborzu. Inspiracją był znany western „Siedmiu Wspaniałych”, którego bohaterowie przeciwstawiali się przemocy i złu w małym, biednym meksykańskim miasteczku, a pomysłodawczynią ówczesna radna Warszawy Joanna Fabisiak. Od początku celem konkursu było promowanie pozytywnych, prospołecznych postaw i działań młodych ludzi na rzecz najbliższego otoczenia: rówieśników, rodziny, sąsiadów, szkoły, klasy, osiedla, pokazywanie życzliwości i dobra wokół nas. Takich młodych ludzi jest wokół nas bardzo dużo, a konkurs miał jedynie pokazywać wzory zachowań, zwłaszcza takich, które nie były jednorazowymi akcjami lecz konsekwentnym, długotrwałym, pełnym poświęcenia działaniem. Ponieważ pierwsza warszawska edycja konkursu w roku 1994 była przeprowadzona w ośmiu dzielnicach-gminach samorządowych Miasta Stołecznego Warszawy stąd też „Ośmiu Wspaniałych”. I tak zostało. Konkurs bardzo szybko został podjęty przez środowiska w innych miejscach Polski. Ogólnopolską koordynacją zajęła się Fundacja „Świat na Tak”. Każdy samorząd prowadzi konkurs samodzielnie, kierując się zaproponowanymi zasadami. Od kilku lat przeprowadza się wybór Ośmiu Wspaniałych Polski – ma to rangę symbolu, a laureaci są wyłaniani spośród osób zaproponowanych przez organizatorów lokalnych. Jury każdego konkursu typuje swojego jednego przedstawiciela.